ZAPYTANIE OFERTOWE NR 04/TECH/2021 Z DNIA 01.03.2021 r. NA ZAKUP LASERA UV Z GŁOWICĄ GALVO.

Poniżej PYTANIA OD OFERENTÓW wraz z odpowiedziami zamawiającego:
Pytanie 1: Prośba o rozwinięcie poniższego stwierdzenia:
Przepustowość: możliwość przeprowadzenia procesu izolacji ogniw (4 przejazdy po obwodzie kwadratu 156.75mm) w czasie pozwalającym przetworzyć min. 500 ogniw/godzinę.
Odpowiedź: Przepustowość: możliwość przeprowadzenia procesu izolacji ogniw (4 przejazdy po obwodzie kwadratu 156.75mm) w czasie pozwalającym przetworzyć min. 500 ogniw/godzinę. Proces izolacji ogniwa fotowoltaicznego, o którym mowa i który został opisany – 4 przejazdy po obwodzie kwadratu o boku 156.75mm – musi być wykonany 500 razy w ciągu godziny. Z tego wynika, że pojedynczy proces izolacji nie może zająć więcej niż 7,2 sekundy. Jest to uproszczona wartość, która nie zakłada czasu wkładania i wyciągania ogniwa w polu roboczym lasera.
Pytanie 2: Co dokładnie ma robić laser?
Odpowiedź: Laser ma przeprowadzić cięcie i izolację struktur półprzewodnikowych, w tym ogniw fotowoltaicznych. Proces zakłada usuwanie różnymi technikami obróbki laserowej (odparowanie, topienie) materiałów metalicznych, tlenkowych, siarczkowych, azotowych oraz krzemu z rozdzielczością 10um (mikrometrów).
Pytanie 3: Jaki produkt będzie znakowany?
Odpowiedź: Zagadnienie nie dotyczy produktu i jego znakowania, a procesu technologicznego. Materiałem, na którym operować będzie laser są materiały metaliczne, tlenkowe, siarczkowe, azotowe oraz krzem. Należy uwzględnić wysoką przewodność termiczną wybranych materiałów.
Pytanie 4: Znakowanie w ruchu czy stacjonarnie?
Odpowiedź: Proces przeprowadzany jest stacjonarnie.
Pytanie 5: Jakie informacje mają być znakowane?
Odpowiedź: Proces nie dotyczy znakowania.
Pytanie 6: Proszę podać wymiary nadruku i w których miejscach nadruk ma być zlokalizowany?
Odpowiedź: Proces nie dotyczy nadruku.
Pytanie 7: Czy możliwe jest otrzymanie poglądowego zdjęcia produktu oraz zdjęcia przykładowego nadruku?
Odpowiedź: Proces nie dotyczy nadruku, a udostępnienie zdjęć materiałów modyfikowanych nie jest możliwe, ponieważ stanowią one tajemnicę przedsiębiorstwa.
Informacje o ogłoszeniu
Zakup zostanie dokonany w ramach projektu pt. „Opracowanie technologii wytwarzania materiałów funkcjonalnych do zastosowań w bezkrzemowych ogniwach fotowoltaicznych”, realizowanego w ramach Strategicznego programu badań naukowych i prac rozwojowych „Nowoczesne technologie materiałowe”-TECHMATSTRATEG
Termin składania ofert
Ostateczny termin składania ofert upływa dnia 09.03.2021 r.
Nazwa i adres zamawiającego
Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu S.A. (zwana dalej „CBRTP” lub „zamawiającym”) z siedzibą w Warszawie przy ul. Ludwika Waryńskiego 3A, 00-645 Warszawa, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000486167, REGON: 146961367, NIP: 5252575062, numer rejestrowy BDO: 000331689.
Miejsce i sposób składania ofert
Ofertę należy złożyć osobiście na adres zamawiającego lub drogą pocztową, w zamkniętej kopercie, opieczętowanej pieczęcią firmową oferenta oraz z zapisem „Oferta w odpowiedzi na zapytanie ofertowe nr 04/TECH/2021 z dnia 01.03.2021 r.” lub przesłać na adres e-mail: marzena.maciocha@cbrtp.pl
W przypadku ofert nadsyłanych drogą pocztową liczy się data wpływu oferty do siedziby zamawiającego.
Oferent powinien złożyć ofertę na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania.
Ponadto:
• każda strona oferty i jej załączników zawierająca jakąkolwiek treść musi być parafowana (w przypadku wersji elektronicznej skan dokumentów musi być opatrzony stosowną parafką/podpisem),
• oferta musi być podpisana przez osobę do tego upoważnioną, która widnieje w Krajowym Rejestrze Sądowym, wydruku z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej na terytorium RP (CEIDG) lub innym dokumencie zaświadczającym o jej umocowaniu prawnym,
• w przypadku podpisania oferty przez osobę nie wymienioną w ww. rejestrach konieczne jest dołączenie dokumentu zaświadczającego o jej umocowaniu prawnym,
• oferta musi być sporządzona w języku polskim,
• oferent może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę,
• oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. W przypadku, gdy:
- oferent złoży ofertę niekompletną pod względem formalnym, nie zawierającą wymaganych dokumentów lub oświadczeń,
- przedłożone/przesłane dokumenty będą nieczytelne lub będą zawierały błędy,
Zamawiający, w terminie 3 dni od dnia otwarcia ofert, poinformuje oferenta o możliwości uzupełnienia/poprawienia ww. dokumentacji. Termin uzupełnienia/poprawienia ww. dokumentacji zostanie określony w wiadomości mailowej skierowanej do oferenta.
Nieuzupełnienie/niepoprawienie przez oferenta dokumentacji w wskazanym terminie będzie skutkowało odrzuceniem oferty.
Zamawiający odrzuca ofertę w następujących przypadkach:
- oferta zawiera istotne błędy w wyliczeniu ceny;
- treść oferty nie odpowiada treści zapytania ofertowego;
- oferta złożona przez oferenta nie spełnia wymogów określonych w zapytaniu ofertowym;
- oferta nie została uzupełniona/poprawiona przez oferenta we wskazanym przez zamawiającego terminie;
- oferta została złożona po wyznaczonym terminie, tj. po 9 marca 2021 r.;
- oferta została złożona przez oferenta podlegającego wykluczeniu w związku z istnieniem powiązań osobowych i/lub kapitałowych.
Zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli:
- nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu,
- cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty,
- wystąpiła istotna zmiana okoliczności na skutek której prowadzenie postępowania lub wykonania zamówienia nie leży w interesie zamawiającego.
Osoba do kontaktu w sprawie ogłoszenia
Kwestie techniczne:
Wojciech Andrysiewicz
tel. 783 110 410
Kwestie formalne:
Marzena Maciocha
tel. 726 510 110
Skrócony opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zakup lasera UV z głowicą galvo.
Kategoria ogłoszenia
Dostawa
Podkategoria ogłoszenia
Dostawa inne
Miejsce realizacji zamówienia
Województwo mazowieckie
Warszawa
Opis przedmiotu zamówienia
Cel zamówienia
Celem zamówienia jest zakup lasera UV z głowicą galvo.
Przedmiot zamówienia
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1 do niniejszego zapytania.
Kod CPV/nazwa kodu CPV
38636110-6-lasery przemysłowe
Dodatkowe przedmioty zamówienia
Brak
Harmonogram zamówienia
Termin realizacji zamówienia najpóźniej do dnia 23.04.2021 r.
Załączniki
Warunki udziału w postępowaniu
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się podmioty, które podpiszą w załączniku nr 1 zawarte tam oświadczenie, że spełniają poniższe warunki:
- zatrudniają personel posiadający niezbędną wiedzą i doświadczenie konieczne do wykonania przedmiotu zamówienia;
- posiadają potencjał techniczny niezbędny do wykonania przedmiotu zamówienia;
- znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie przedmiotu zamówienia;
- gwarantują korzystny sposób realizacji zamówienia z punktu widzenia ochrony środowiska poprzez zapewnienie minimalizacji zużycia materiałów, surowców, energii itp.
Dodatkowe warunki
Brak
Warunki zmiany umowy
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy z wybranym wykonawcą, o ile spełnione zostały łącznie następujące warunki:
- zaistniały okoliczności, których zamawiający nie mógł przewidzieć w dniu podpisania umowy, mające istotny wpływ na realizację projektu pn.: „Opracowanie technologii wytwarzania materiałów funkcjonalnych do zastosowań w bezkrzemowych ogniwach fotowoltaicznych”, realizowanego w ramach Strategicznego programu badań naukowych
i prac rozwojowych „Nowoczesne technologie materiałowe” TECHMATSTRATEG, polegające w szczególności na złożeniu dodatkowego zamówienia lub zaistnieniu konieczności zmiany terminu realizacji zamówienia z przyczyn niezależnych od stron umowy, - wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie
Lista dokumentów/oświadczeń wymaganych od Wykonawcy
Oferent powinien złożyć ofertę na formularzu załączonym do niniejszego zapytania, stanowiącym Załącznik nr 1 do zapytania.
W przypadku podpisania oferty przez osobę nie wymienioną w CEIDG lub KRS konieczne jest dodatkowo dołączenie dokumentu zaświadczającego o jej umocowaniu prawnym.
Zamówienia uzupełniające
Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających.
Ocena oferty
Kryteria oceny i opis sposobu przyznawania punktacji
Jedynym kryterium oceny jest cena. Oferty oceniane w skali 100 pkt (od 0 do 100 punktów – liczone proporcjonalnie w stosunku do najkorzystniejszej cenowo oferty netto, tj. cena minimalna netto spośród nadesłanych ofert / cena netto rozpatrywanej oferty x 100). Maksymalna liczba punktów to 100.
Cena powinna być podana w PLN z rozbiciem na wartość netto i należny podatek VAT. W cenie powinno być zawarte całe wynagrodzenie należne wykonawcy.
Ceny na ofercie wyrażone w innej walucie niż złoty polski do celów wyboru oferty zostaną przeliczone na PLN przy zastosowaniu średniego kursu ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski, obowiązującego w dniu ogłoszenia zapytania ofertowego.
Wykluczenia
Z udziału w postępowaniu ofertowym wykluczone są podmioty powiązane z Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu S.A. (zwana dalej „CBRTP S.A” lub ,,zamawiającym”) osobowo i/lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe i/lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między CBRTP S.A. i/lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu CBRTP S.A. i/lub osobami wykonującymi w imieniu CBRTP S.A. czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- byciu podmiotem pozostającym z zamawiającym lub członkami jego organów w takim stosunku faktycznym lub prawnym, który może budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności w wyborze wykonawcy, w szczególności pozostającym w związku małżeńskim, stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa do drugiego stopnia włącznie, stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika u zamawiającego,
- powiązaniu lub byciu jednostką zależną, współzależną lub dominującą w relacji z zamawiającym w rozumieniu ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2017 r. poz. 2342,ze zm.),
- byciu podmiotem powiązanym[1]lub podmiotem partnerskim[2] w stosunku do zamawiającego w rozumieniu Rozporządzenia Komisji UE nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.187.1),
- byciu podmiotem powiązanym osobowo z zamawiającym w rozumieniu art. 32 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221, ze zm.).
[1] Przedsiębiorstwa powiązane oznaczają przedsiębiorstwa, które pozostają w jednym z poniższych związków:
a) przedsiębiorstwo ma większość praw głosu w innym przedsiębiorstwie w roli udziałowca/akcjonariusza lub członka;
b) przedsiębiorstwo ma prawo wyznaczyć lub odwołać większość członków organu administracyjnego, zarządzającego lub nadzorczego innego przedsiębiorstwa;
c) przedsiębiorstwo ma prawo wywierać dominujący wpływ na inne przedsiębiorstwo na podstawie umowy zawartej z tym przedsiębiorstwem lub postanowień w jego statucie lub umowie spółki;
d) przedsiębiorstwo będące udziałowcem/akcjonariuszem lub członkiem innego przedsiębiorstwa kontroluje samodzielnie, na mocy umowy z innymi udziałowcami/akcjonariuszami lub członkami tego przedsiębiorstwa, większość praw głosu udziałowców/akcjonariuszy lub członków w tym przedsiębiorstwie.
[2] Przedsiębiorstwa partnerskie oznaczają wszystkie przedsiębiorstwa, które nie zostały zakwalifikowane jako przedsiębiorstwa powiązane w rozumieniu ust. 3 i między którymi istnieją następujące związki: przedsiębiorstwo działające na rynku wyższego szczebla (typu upstream) posiada, samodzielnie lub wspólnie z co najmniej jednym przedsiębiorstwem powiązanym w rozumieniu ust. 3, co najmniej 25 % kapitału innego przedsiębiorstwa działającego na rynku niższego szczebla (typu downstream) lub praw głosu w takim przedsiębiorstwie.
Prosimy o zapoznanie się z klauzulą informacyjną dla Oferentów dotyczącą przetwarzania danych osobowych, dostępnej na stronie internetowej Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu S.A. w zakładce AKTUALNOŚCI pod linkiem:
https://www.cbrtp.pl/dla_oferentow/
INFORMACJA O WYBRANYM WYKONAWCY
″Ludatec Sp. z o.o.” Sp.k.
NAZWA I ADRES, DATA WPŁYNIĘCIA OFERTY
″Ludatec Sp. z o.o.” Sp.k.
ul. Grunwaldzka 109
85-401 Bydgoszcz
Data wpłynięcia oferty: 09.03.2021 r.
PEŁNA LISTA PODMIOTÓW
1.″Ludatec Sp. z o.o.” Sp.k.
ul. Grunwaldzka 109
85-401 Bydgoszcz
2. DK LASERTECHNIK Sp. z o.o.
ul. Makuszyńskiego 22A
31-752 Kraków